At opbygge en discipelskabskultur af Mike Breen

Spar op til

7 kr.

?/100
Endnu ingen anmeldelser

At opbygge en discipelskabskulturaf Mike Breen

Efterhånden som vores kultur bliver mere post-kristen, for hver dag der går, indser vi, at det, der tidligere har fungeret, ikke længere fungerer, og at vi er langt mindre effektive for riget, end vi var for bare ti år siden. Men vi vil gerne fremsætte, at årsagen ikke er, at vi ikke ved, hvad der står i missionsbefalingen, eller hvad evangeliet befaler, eller at disse budskaber ikke kommer til udtryk i vores gudstjenester. Det skyldes, at vi står midt i en discipelskabskrise i den vestlige kirke. De folk, der sidder på vores kirkebænke, bliver sjældent som de mennesker, vi læser om i Bibelen. De kommer måske til gudstjenester, melder sig ind i en smågruppe og giver måske endda tiende, men deres liv synes ikke at afspejle Jesu liv.
Vores problem handler om discipelskab. Hvis vi leder til discipelskab, ligesom Jesus gjorde, vil vi aldrig have problemer med at finde kirkeledere eller se nye mennesker komme til tro.
Det centrale problem er, at vi ikke aner, hvordan vi gør folk til disciple, som kan gøre de samme ting, som Jesus gjorde, og af samme årsager. Bogen er resultatet af mere end 25 års praktisk erfaring med discipelskab i en post-kristen kontekst, og bogen har sat gang i en verdensomspændende discipelskabsbevægelse. Bogen adresserer specifikt, hvordan man fremelsker den slags missionale disciple, som Jesus talte om. Vi vil alle gerne lede til discipelskab. De fleste af os ved bare ikke, hvordan man gør.
I de fleste af vores kirkesamfund har vi en plan, men planen fungerer ikke. Hvis du står i den samme situation, er denne bog til dig
?/100
Endnu ingen anmeldelser
De bedste priser:

Ingen boganmeldelser ...Læs mere

Vi er endnu ikke stødt på en boganmeldelse af 'At opbygge en discipelskabskultur' i de 453 aviser, blogs og andre medier, vi har fulgt siden 2010. Men vi har fundet 106.955 andre anmeldelser af bøger.