Gamification af Malene Erkmann

Spar op til

25 kr.

53/100
Gennemsnitlig bog
ifølge 2 anmeldere

GamificationLæring gennem spil og konkurrenceaf Malene Erkmann & Pernille Lomholt

Spil kan føre til læring. Det mener spilforskerne, og det ser vi, når vi iagttager spil og leg blandt børn. I undervisningen har den digitale udvikling derfor givet fænomener som quizzer, virtuelle verdner og digitale rollespil en større udbredelse. Denne bog handler om, hvordan spilelementer som konkurrence, pointtavler og duelighedstegn såvel som simulation og rollespil kan skabe mere engagerende undervisning og meningsfuld læring. Med inspiration fra computerspil præsenterer bogen en rækkespilelementer, som kan bruges til at gamificere forskellige læringsaktiviteter.
Gamification - læring gennem spil og konkurrence henvender sig til lærere og pædagoger såvel som studerende og andre, der beskæftiger sig med undervisning, læring og leg gerne i kombination. Bogen giver ikke alene konkrete bud på, hvordan gamification kan indgå i forskellige aktiviteter for mange forskellige aldersgrupper, men udfordrer også læseren til selv at spille.
53/100
Gennemsnitlig bog
ifølge 2 anmeldere
De bedste priser:

2 boganmeldelserLæs mere

Vi er stødt på 2 anmeldelser af bogen "Gamification" i de 454 aviser, blogs og andre medier, vi følger. Find citater, links og korte uddrag herunder.

33/100
F.
Dårlig anmeldelse fra folkeskolen.dk
anmeldt af Mikkel Nordvig 25-02-2019
Kvaliteten er ikke tårnhøj

En tynd kop te

Gamification lyder nyt og smart, men det er det ikke, i hvert fald ikke hvis det er, som denne bog præsenterer det. [Kort uddrag]

80/100
T
fra KSHDKS Bøger
anmeldt 13-10-2020
En nemt tilgængelig, nemt overskuelig og letlæselig guide