Grøde af Signe Parkins

Spar op til

54 kr.

74/100
Virkelig god bog
ifølge 4 anmeldere

Grødeaf Signe Parkins

Kunstbog af Signe Parkins 

Gennem 179 tegninger behandles svært tilgængelige og politiserede emner som identitet, krop, grænsedragninger, og moderskab. Kroppen antager arkitektoniske former og bliver i bogstaveligste forstand til de rum hvori der næres omsorg for børn og ældre, og hvorigennem reproduktionen undersøges fra uventede vinkler.

Kvindekroppen og naturen flyder ind og ud af hinanden og åbner op for en forståelse af mennesket som uadskilleligt fra de vækstformer som vores verden ellers består af.
74/100
Virkelig god bog
ifølge 4 anmeldere
De bedste priser:

4 boganmeldelserLæs mere

Vi er stødt på 4 anmeldelser af bogen "Grøde" i de 454 aviser, blogs og andre medier, vi følger. Find citater, links og korte uddrag herunder.

67/100
P
i Politiken
anmeldt af Felix Rothstein 19-08-2019
Smukke og foruroligende tegninger
350 ret sort-hvide tegninger ... de allerbedste simpelthen mesterlige
En genstridig bog, der kræver flere og grundige gennemlæsninger
83/100
NJ
i Nordjyske
anmeldt af Troels Laursen 05-09-2019
Et flot værk med grøde i

Genkendeligt i det fremmede

I 2018 vandt Signe Parkins (født 1979) ”Pingprisen” for årets bedste tegneserie og er måske mest kendt for netop det. Men hendes værker er mere end billedfortællinger. De er også enkeltstående kunstværker, med dybde, smerte og meget humor. [Kort uddrag]

Ikke lagt online
83/100
N9
fra Nummer9
anmeldt af Johan Wowern Hundrup 16-08-2019
Et vildt værk at læse
Gale og geniale tegneeksperimenter

Fra jord til mor

Signe Parkins’ Grøde undergraver ikke bare tegneseriens vante form. Som et underjordisk rodsystem forgrener kvindelighedens gængse former sig i de mest uforudsete retninger, når Parkins’ gale og geniale tegneeksperimenter muterer. [Kort uddrag]

67/100
MS
Glimrende anmeldelse fra Modspor
anmeldt af Kamma Overgaard Hansen 09-09-2019
Syret og surreelt

Under huden på mormaskinen

Signe Parkins inviterer os på en guidet tur ind i moderskabets kollektive ubevidste. Det er syret og surreelt – lejlighedsvist ulækkert, momentant skræmmende og ofte fantastisk. [Kort uddrag]

Ikke lagt online